Popis realizace projektu

1. Monitorovací období od 01. 04. 2025 do 30. 09. 2025
  • Realizace projektu byla zahájena dne 01.04.2025 a projekt bude realizován do 31.03.2028, v Ústeckém kraji, ve městě Žatec. Projekt bude realizován bez partnera.

  • Dluhová poradna je provozována na základě objednávky mezi příjemcem finanční podpory a Petrem Sudkem, IČ 74397982, Dvořákova 22, 438 01 Žatec.

  • Byla vytvořena webová stránka projektu na www.nadeje-m.cz - záložka K.O. dluhům v Žatci, která bude pravidelně v průběhu realizace projektu aktualizována.

  • Byl vytvořen  Povinný plakát  o projektu ve formátu A3.

  • Byl vytvořen Informační leták o projektu k návštěvě dluhové poradny na adrese náměstí Svobody 144, 438 01 Žatec.

  • KA 1 - Výběr cílové skupiny a Individuální protidluhové poradenství byla zahájena v dubnu 2025 a personálně je zajištěna Dluhovými poradci, Odborným garantem ve spolupráci s Právníkem v dluhové poradně. Do projektu vstoupilo na základě uzavřené relevantní dokumentace 56 zástupců cíllové skupiny, kterým byla založena osobní složka a bylo jim poskytnutno Individuální protidluhové poradenství, zaměřené na zmapování závazků včetně sběru a kompletace dluhových dokumentů, na možnosti řešení jejich zadluženosti, na exekuční i insolvenční poradenství, na zmírnění dluhové zátěže, např. zastavením exekucí, podáním odporu, sestavením a následně sledováním měsíčního rozpočtu či podáním návrhu na povolení oddlužení. Podpora účastníkům projektu byla poskytnuta i formou doprovodů na "úřední jednání". V tomto monitorovacím období ukončil 1 účastník svou účast v projektu, tzn, že k 30.09.2025 je v projektu zařazeno 55 zástupců cílové skupiny.  

  • KA 2 - Insolvence a provázení při jejím plnění byla zahájena v dubnu 2025 a personálně je zajištěna Dluhovými poradci, Odborným garantem ve spolupráci s Právníkem v dluhové poradně.  Do této KA bylo v tomto monitorovacím období zařazeno a podpořeno 22 účastníků projektu, u kterých došlo ke zvýšení orientace ohledně podmínek pro vstup do insolvence a s nimiž byly zahájeny kroky k zajištění dokumentů pro přípravu a zpracování Návrhu na povolení oddlužení, či k provázení v jejím plnění. Po zmapování zadluženosti a kompletaci všech potřebných dokumentů došlo k podání 5 kusů Návrhů na povolení oddlužení příjemcem finanční podpory ke Krajskému soudu v Ústí nad Labem,  které byly KS v ÚL uveřejněny v Insolvenčním rejstříku, ale v tomto MO ještě nebyly KS v ÚL schváleny a tudíž nezačala běžet lhůta plnění oddlužení.  U 1 podaného Návrhu na povolení oddlužení došlo v tomto monitorovacím období ke zpětvzetí návrhu. O provázení během plnění insolvence projevilo zájem 13 účastníků projektu, z toho 5 účastníků, kterým byl Návrh na povolení oddlužení zpracován a podán ke KS příjemcem finanční podpory, a 8 účastníků (1x manželé) s již probíhajícím insolvenčním řízením (7 návrhů na povolení oddlužení bylo podáno jiným subjektem) či s problémy během plnění insolvence z důvodu řešení nenadálých životních situací.

  • KA 3 - Prevence ztráty zaměstnání a podpora při jednání se zaměstnavatelem včetně odbourání specifických bariér exekuovaných zaměstnanců byla zahájena v dubnu 2025 a  je personálně zajištěna Dluhovým poradcem pro prevenci ztráty zaměstnání (DPPZ) a Odborným garantem (OG) v dluhové poradně. Do této KA byli v tomto monitorovacím období zařazeni 3 účastníci projektu, kteří čelí problémům s pohledávkami, exekucemi a předlužením a mohou být ohroženi ztrátou zaměstnání nebo nutností změny pracovního místa. Byla navázana spolupráce se zaměstnavateli, zejména se mzdovými účetními. U zaměstnanců s vícečetnými pohledávkami byl doporučen postup směrem k insolvenčnímu řízení a byla jim poskytnuta podpora při shromažďování potřebných dokumentů; u zaměstnanců s jednotlivými exekucemi bylo poradenství zaměřeno na nastavení vhodného splátkového režimu, případně na jiné možnosti stabilizace jejich finanční situace.

  • KA 4 - Právní poradenství byla zahájena v dubnu 2025  a personálně je zajištěna Právníkem ve spolupráci se všemi Duhovými poradci (DP1/DP2 a DPPZ) a Odborným garantem (OG) v dluhové poradně. Do této KA byli v tomto monitorovacím období  zařazeni a podpořeni celkem 4 účastníci projektu, a to v oblasti spotřebitelského a občanského práva, zejména při řešení otázek nájmu bytu, práv a povinností na straně pronajímatele a nájemce a s tím spojené např. vyúčtování záloh na služby, obsah nájemních smluv a neplatných ujednání nebo problémy spojené s vadami prodeje zboží a odstoupení od smluv atp.

  • V tomto monitorovacím obdobní bylo podpořeno 56 osob, které v 1. monitorovacím období získaly podporu v rámci KA 1 - KA 4 přímou podporu v celkovém rozsahu 290,50 hodin. Všichni podpoření účastníci projektu získali podporu nižší než 40 hodin/1 účastník.

  • 1. monitorovací období bylo ukončeno k 30.09.2025 a do 30.10.2025 bude MPSV předložena 1. Zpráva o realizaci projektu spolu se Žádostí o platbu. V průběhu sledovaného období se nevyskytly žádné problémy, které by měly vliv na realizaci projektu.