Popis realizace projektu
» KA 1 - Oslovení a výběr cílových skupin pro vstup do projektu pokračovalo i v tomto monitorovacím období a bylo zajištěno Poradcem pro cílovou skupinu, Dluhovými poradci a Odborným garantem. V daném monitorovacím období bylo ke vstupu do projektu osloveno celkem 35 osob; z tohoto počtu vyjádřilo zájem vstoupit do projektu v tomto monitorovacím období 15 zástupců CS a další 3 zástupci, kteří byli osloveni v 1. nebo ve 2. monitorovacím období, tj. 15 + 3 = 18, se kterými byl proveden se kterými byl proveden motivačně-informační pohovor, byli podrobně informováni o aktivitách projektu, byl jim předán informační leták, byly projednány možnosti zapojení se do projektu, zodpovězeny dotazy, sepsán Písemný záznam k zapojení do projektu a byli zařazeni do KA 2 k uzavření projektové dokumentace a k realizaci dalších KA projektu.
V rámci 1. až 3. monitorovacího období bylo celkem osloveno ke vstupu do projektu 157 zástupců cílové skupiny (v 1. monitorovacím období 83 zástupců cílové skupiny, ve 2. monitorovacím období 39 zástupců cílové skupiny a ve 3. monitorovacím období 35 zástupců cílové skupiny), z nichž 94 zástupců cílové skupiny (v 1. monitorovacím období 42 účastníků projektu, ve 2. monitorovacím období 34 účastníků projektu a ve 3. monitorovacím obodobí 18 účastníků projektu) bylo vybráno do projektu.
» KA 2 - Aktivizace a zapojení cílových skupin do projektu pokračovala i v tomto monitorovacím období a byla zajištěna Poradcem pro cílovou skupinu, Dluhovými poradci a Odborným garantem. Pro realizaci všech klíčových aktivit projektu bylo v 05/2023 otevřeno Poradenské místo (PM) v budově Ubytovacího zařízení města Postoloprty, na adrese Palackého 592, 439 42 Postoloprty, a to na základě uzavřené Smlouvy o podnájmu prostoru sloužícího k podnikání mezi příjemcem finanční podpory a společností Služby města Postoloprty, s.r.o., s provozní dobou pondělí od 10:30 do 16:30 hodin, úterý od 8:30 do 16:00 hodin - telefonické, emailové a on-line poradenství, středa od 8:00 do16:00 hodin, doprovody a asistence CS nebo pro objednané účastníky, čtvrtek od 8:00 do 14:30 hodin a pátek od 8:30 do14:00 hodin - telefonické, emailové a on-line poradenství nebo v jiný čas po předchozí dohodě účastníka s pracovníky PM. V tomto monitorovacím období vstoupilo do projektu 18 zástupců cílové skupiny, se kterými byla uzavřena relevantní projektová dokumentace (Dohoda o vstupu do projektu, GDPR, Monitorovací list podpořené osoby - MLPO) a každému účastníkovi projektu byla založena osobní složka. V tomto MO neukončil žádný účastník svou účast v projektu, tedy ke konci 3. MO, tj. k 31.10.2024 je v projektu zařazeno 94 účastníků.
» KA 3 - Individuální protidluhové a právní poradenství (IPPP) pokračovalo i v tomto monitorovacím období a bylo zajištěno Dluhovými poradci ve spolupráci s Odborným garantem a Právníkem. Do této KA bylo v tomto monitorovacím období zařazeno dalších 14 účastníků projektu a podpořeno 26 účastníků, z toho 15 účastníků projektu začalo zvyšovat povědomí o vlastní míře předluženosti či zadluženosti, která pramení zejména ze sociálního vyloučení dané lokality, ve které účastníci projektu žijí, nebo ze způsobu života, příp. aktuálně snahou a potřebou začlenit se zpět do běžného společenského a pracovního života, u 6 účastníků projektu byly zahájeny kroky k mapování jejich dluhové situace, o které měli nízké či téměř žádné povědomí, což je způsobeno jednak dlouhodobou sociální izolací z důvodu dlouhodobé nezaměstnanosti, nízké gramotností a celkovým způsobem života ve vyloučené lokalitě, 2 účastníky projektu se podařilo zaktivizovat ke správné komunikaci s věřiteli, k řešení splátkového kalendáře a stanovení měsíčních splátek za účelem snížení zadlužování a odklonu případného soudního a exekučního řízení a u 5 účastníků se podařilo započít se splácením pohledávek. 26 účastníků projektu bylo podpořeno dluhovým a právním poradenstvím, a u 9 z nich právník vytvořil potřebnou písemnost, např. návrh na zahájení exekuce, návrh k Energetickému regulačnímu úřadu na zahájení řízení ve věci nevrácení přeplatků dodavatele energií, dohodu o převodu družstevních práv, návrh pro soud a zaměstnavatele k započtení zvýšení vyživovací povinnosti atp. V tomto monitorovacím období byla 8 účastníkům projektu poskytnuta podpora formou doprovodu na „úřední jednání“ za účelem mapování jejich zadluženosti či k vyřízení dokumentů potřebných k Návrhu na povolení oddlužení.
V rámci 1. až 3. monitorovacího období bylo do této KA zařazeno celkem 64 účastníků projektu (v 1. monitorovacím období 28 účastníků, ve 2. monitorovacím období 22 účastníků a ve 3. monitoirovacím období 14 účastníků projektu), kteří získali podporu.
» KA 4 - Insolvence a provázení při jejím plnění pokračovala i v tomto monitorovacím období a byla zajištěna Dluhovými poradci se spolupráci s Odborným garantem a Právníkem. Do této KA bylo v tomto monitorovacím období zařazeno dalších 7 účastníků projektu, kteří byli informováni o legislativních podmínkách ke vstupu do insolvence nebo proběhla konzultace k jejich vstupu do insolvence, případně k provázení v jejím plnění. Po zmapování zadluženosti a kompletaci všech potřebných dokumentů došlo k podání 10 kusů Návrhů na povolení oddlužení příjemcem finanční podpory ke Krajskému soudu v Ústí nad Labem, které byly úspěšně podány a účastníkům projektu bylo povoleno oddlužení. Do konce 3. monitorovacího období bylo KS v Ústí nad Labem schváleno celkem 12 Návrhů na povolení oddlužení a u 11 schválených Návrhů na povolení oddlužení začala běžet lhůta plnění oddlužení 3 - 5 let. Dalších 9 účastníků projektu vstoupili do této KA s již probíhajícími insolvenčními řízeními (dřívější podání Návrhu na povolení oddlužení jiným subjektem) či s problémy během plnění insolvence a mají zájem o provázení během insolvence.
V rámci 1. až 3. monitorovacího období bylo do této KA zařazeno celkem 41 účastníků projektu (v 1. monitorovacím období 12 účastníků projektu, ve 2. monitorovacím období 22 účastníků a ve 3. monitorovacím období 7 účastníků projektu), kteří získali podporu.
» KA 5 - Motivace a zvyšování/obnova kompetencí a dovedností nezbytných pro uplatnění na trhu práce a ve společnosti pokračovala i v tomto monitorovacím období a byla zajištěna Poradcem pro cílovou skupiny ve spolupráci s Odborným garantem. V tomto monitorovacím období bylo do této KA zařazeno dalších 11 účastníků projektu, u kterých byla indikována individuální potřeba podpory, např. posilování schopnosti samostatného plánování a prioritizace osobních cílů účastníka projektu, spojená s denním režimem uspokojování vlastních potřeb před povinnostmi, mající vliv na jejich celkovou životní situaci. S účastníky projektu proběhl opakovaně nácvik komunikačních dovedností při telefonickém kontaktování zaměstnavatele na konkrétní pracovní nabídku, došlo ke zvvýšení kompetencí a dovedností spojených obsluhou PC za účelem odpovědí na pracovní nabídku, naučili se pracovat s emailovou schránkou a ovládat sociální platformy s cílem motivace umístit se na trh práce a začlenit do společnosti. Účastníci projektu jsou pravidelně motivováni řešit problémy v oblasti za/předluženosti, k návratu do dalšího vzdělávání (rekvalifikaci), jakožto významného faktoru limitujícího jejich uplatnění na trhu práce i ve společnosti.
V rámci 1. a 2. monitorovacího období bylo do této KA zařazeno celkem 32 účastníků projektu (v 1. monitorovacím období 12 účastníků, ve 2. monitorovacím období 9 účastníků a ve 3. monitorovacím období 11 účastníků projektu), kteří získali podporu.
» KA 6 - Individuální pracovní a pracovně-právní poradenství pokračovalo i v tomto monitorovacím období a bylo zajištěno Pracovním konzultantem a Právníkem ve spolupráci s Odborným garantem. V tomto monitorovacím období bylo do této KA zařazeno dalších 14 účastníků projektu, u kterých byla indikována individuální potřeba podpory, např. samostatné vyhledávání pracovních nabídek regionálních i vzdálenějších zaměstnavatelů prostřednictvím webových portálů, sociálních platforem, orientace a vyhledávání na portálu MPSV, dále na vývěskách Úřadu práce ČR - Kontaktního pracoviště Louny, prostřednictví bilbordů atp. Jednou z nejčastějších podpor v rámci této KA byla u zapojených účastníků projektu příprava na osobní pohovor se zaměstnavatelem, spojená s orientací v současných potřebách aktuálního trhu práce, příprava na samostatné hledání zaměstnání, získání dovedností pro hájení svých práv v oblasti pracovně-právních vztahů, pochopení důsledků porušení pracovních povinností ze strany zaměstnance či zaměstnavatele atp. V tomto monitorovacím období byli 3 účastníci projektu na základě 2 Pracovních smluv a 1 Dohody o provedení práce umístěni na otevřený trh práce.
V rámci 1. až 3. monitorovacího období bylo do této KA zařazeno celkem 33 účastníků projektu (v 1. monitorovacím období 11 účastníků, ve 2. monitorovacím období 8 účastníků a ve 3. monitorovacím období 14 účastníků projektu), kteří získali podporu.
» KA 7 - Psychosociální podpora pro odstraňování a zmírňování bariér v osobním a rodinném životě, mající vliv na uplatnění na TP pokračovala i v tomto monitorovacím období a byla zajištěna Dluhovými poradci, Poradcem pro cílovou skupinu a Právníkem. V tomto monitorovacím období bylo do této KA zařazeno dalších 17 účastníků projektu, u kterých byla indikována individuální potřeba podpory, např. naučit se, na jaké úřady, případně na jaká oddělení těchto úřadů se obracet v případě potřeby a jak postupovat na konkrétních úředních jednáních; účastníkům projektu je poskytována pomoc s vytištěním, případně s vyplněním potřebných formulářů pro tato jednání, podpora k udržení bydlení z důvodu dlužného nájemného, odvrácení hrozby ztráty bydlení, jak a kde si zmapovat své závazky a kde získat potřebné dokumenty, jak si sestavit rodinný rozpočet a jak hospodařit se svými financemi a byli podpořeni v získání základního přehledu o právních normách v oblasti výživného, bydlení, smluvních vztahů a pracovního práva ke zlepšení orientace pro hájení vlastních práv atp. Dále byli účastníci projektu podpořeni v získání základního přehledu o právních normách v oblasti výživného, bydlení, smluvních vztahů a pracovního práva ke zlepšení orientace pro hájení vlastních práv např. poradenstvím, týkajícího se náležitostí před nástupem do pracovního poměru i v průběhu zaměstnání, jak řešit obtížné životní situace, související se vstupem a udržením se na TP. V tomto monitorovacím období byla 3 účastníkům projektu poskytnuta podpora formou doprovodu na osobní pohovor k zaměstnavateli za účelem získání pracovního místa.
V rámci 1. až 3. monitorovacího období bylo do této KA zařazeno celkem 45 účastníků projektu (v 1. monitorovacím období 4 účastníci, ve 2. monitorovacím období 24 účastníků a ve 3. monitorovacím období 17 účastníků projektu), kteří získali podporu.
» V tomto monitorovacím obdobní bylo podpořeno 63 osob, které získaly podporu v rámci KA 2 - KA 7 přímou podporu v celkovém rozsahu 343,50 hodin. Za 1. až 3. monitorovací období bylo podpořeno 94 účastníků projektu, kteří získali podporu v rámci KA 2 - KA 7 přímou podporu v celkovém rozsahu 938,75 hodin.
» Byla aktualizována webové stránka projektu.
» 3. monitorovací období bylo ukončeno k 31.10.2024 a do 30.11.2024 bude MPSV předložena 3. Zpráva o realizaci projektu spolu se Žádostí o platbu. V průběhu sledovaného období se nevyskytly žádné problémy, které by měly vliv na realizaci projektu.
» KA 1 - Oslovení a výběr cílových skupin pro vstup do projektu pokračovalo i v tomto monitorovacím období a bylo zajištěno Poradcem pro cílovou skupinu, Dluhovými poradci a Odborným garantem. V daném monitorovacím období bylo ke vstupu do projektu osloveno celkem 39 osob; z tohoto počtu vyjádřilo zájem vstoupit do projektu v tomto monitorovacím období 31 zástupců CS a další 3 zástupci, kteří byli osloveni v 1. monitorovacím období, tj. 31 + 3 = 34, se kterými byl proveden se kterými byl proveden motivačně-informační pohovor, byli podrobně informováni o aktivitách projektu, byl jim předán informační leták, byly projednány možnosti zapojení se do projektu, zodpovězeny dotazy, sepsán Písemný záznam k zapojení do projektu a byli zařazeni do KA 2 k uzavření projektové dokumentace a k realizaci dalších KA projektu.
V rámci 1. a 2. monitorovacího období bylo celkem osloveno ke vstupu do projektu 122 zástupců cílové skupiny (v 1. monitorovacím období 83 zástupců cílové skupiny a ve 2. monitorovacím období 39 zástupců cílové skupiny), z nichž 76 zástupců cílové skupiny (v 1. monitorovacím období 42 účastníků projektu a ve 2. monitorovacím období 34 účastníků projektu bylo vybráno do projektu.
» KA 2 - Aktivizace a zapojení cílových skupin do projektu pokračovala i v tomto monitorovacím období a byla zajištěna Poradcem pro cílovou skupinu, Dluhovými poradci a Odborným garantem. Pro realizaci všech klíčových aktivit projektu bylo v 05/2023 otevřeno Poradenské místo (PM) v budově Ubytovacího zařízení města Postoloprty, na adrese Palackého 592, 439 42 Postoloprty, a to na základě uzavřené Smlouvy o podnájmu prostoru sloužícího k podnikání mezi příjemcem finanční podpory a společností Služby města Postoloprty, s.r.o., s provozní dobou pondělí od 10:30 do 16:30 hodin, úterý od 8:30 do 16:00 hodin - telefonické, emailové a on-line poradenství, středa od 8:00 do16:00 hodin, doprovody a asistence CS nebo pro objednané účastníky, čtvrtek od 8:00 do 14:30 hodin a pátek od 8:30 do14:00 hodin - telefonické, emailové a on-line poradenství nebo v jiný čas po předchozí dohodě účastníka s pracovníky PM. V tomto monitorovacím období vstoupilo do projektu 34 zástupců cílové skupiny, se kterými byla uzavřena relevantní projektová dokumentace (Dohoda o vstupu do projektu, GDPR, Monitorovací list podpořené osoby - MLPO) a každému účastníkovi projektu byla založena osobní složka. V tomto MO neukončil žádný účastník svou účast v projektu, tedy ke konci 2. MO, tj. k 30.04.2024 je v projektu zařazeno 76 účastníků.
» KA 3 - Individuální protidluhové a právní poradenství (IPPP) pokračovalo i v tomto monitorovacím období a bylo zajištěno Dluhovými poradci ve spolupráci s Odborným garantem a Právníkem. Do této KA bylo v tomto monitorovacím období zařazeno dalších 22 účastníků projektu, z toho 2 účastníci projektu začali zvyšovat povědomí o vlastní míře předluženosti či zadluženosti, která pramení zejména ze sociálního vyloučení dané lokality, ve které účastníci projektu žijí, nebo ze způsobu života, příp. aktuálně snahou a potřebou začlenit se zpět do běžného společenského a pracovního života, u 21 účastníků projektu byly zahájeny kroky k mapování jejich dluhové situace, o které měli nízké či téměř žádné povědomí, což je způsobeno jednak dlouhodobou sociální izolací z důvodu dlouhodobé nezaměstnanosti, nízké gramotností a celkovým způsobem života ve vyloučené lokalitě, 1 účastníka projektu se podařilo zaktivizovat ke správné komunikaci s věřiteli, k řešení splátkového kalendáře a stanovení měsíčních splátek za účelem snížení zadlužování a odklonu případného soudního a exekučního řízení, 11 účastníků projektu bylo podpořeno dluhovým a právním poradenstvím, a u 6 z nich právník vytvořil potřebnou písemnost, např. žalobu o vymožení dlužného výživného, žádosti exekutorům a věřitelům atp. V tomto monitorovacím období byla 7 účastníkům projektu poskytnuta podpora formou doprovodu na „úřední jednání“ za účelem mapování jejich zadluženosti.
V rámci 1. a 2. monitorovacího období bylo do této KA zařazeno celkem 50 účastníků projektu (v 1. monitorovacím období 28 účastníků a ve 2. monitorovacím období 22 účastníků), kteří získali podporu.
» KA 4 - Insolvence a provázení při jejím plnění pokračovala i v tomto monitorovacím období a byla zajištěna Dluhovými poradci se spolupráci s Odborným garantem a Právníkem. Do této KA bylo v tomto monitorovacím období zařazeno dalších 22 účastníků projektu, kteří byli informováni o legislativních podmínkách ke vstupu do insolvence nebo proběhla konzultace k jejich vstupu do insolvence, případně k provázení v jejím plnění, či byli informováni o podmínkách insolvence se Smlouvou o důchodu. Po zmapování zadluženosti a kompletaci všech potřebných dokumentů došlo k podání 7 kusů Návrhů na povolení oddlužení příjemcem finanční podpory ke Krajskému soudu v Ústí nad Labem, které byly úspěšně podány a účastníkům projektu bylo povoleno oddlužení.Do konce 2. monitorovacího období bylo KS v Ústí nad Labem schváleno celkem 7 Návrhů na povolení oddlužení a u 4 schválených Návrhů na povolení oddlužení začala běžet lhůta plnění oddlužení 3 - 5 let. Dalších 5 účastníků projektu vstoupili do této KA s již probíhajícími insolvenčními řízeními (dřívější podání Návrhu na povolení oddlužení jiným subjektem) či s problémy během plnění insolvence a mají zájem o provázení během insolvence.
V rámci 1. a 2. monitorovacího období bylo do této KA zařazeno celkem 34 účastníků projektu (v 1. monitorovacím období 12 účastníků projektu a ve 2. monitorovacím období 22 účastníků), kteří získali podporu.
» KA 5 - Motivace a zvyšování/obnova kompetencí a dovedností nezbytných pro uplatnění na trhu práce a ve společnosti pokračovala i v tomto monitorovacím období a byla zajištěna Poradcem pro cílovou skupiny ve spolupráci s Odborným garantem. V tomto monitorovacím období bylo do této KA zařazeno dalších 9 účastníků projektu, u kterých byla indikována individuální potřeba podpory, např. posilování schopnosti samostatného plánování a prioritizace osobních cílů účastníka projektu, spojená s denním režimem uspokojování vlastních potřeb před povinnostmi, mající vliv na jejich celkovou životní situaci. S účastníky projektu proběhl opakovaně nácvik komunikačních dovedností při telefonickém kontaktování zaměstnavatele na konkrétní pracovní nabídku, došlo ke zvvýšení kompetencí a dovedností spojených obsluhou PC za účelem odpovědí na pracovní nabídku, naučili se pracovat s emailovou schránkou a ovládat sociální platformy s cílem motivace umístit se na trh práce a začlenit do společnosti. Účastníci projektu jsou pravidelně motivováni řešit problémy v oblasti za/předluženosti, k návratu do dalšího vzdělávání (rekvalifikaci), jakožto významného faktoru limitujícího jejich uplatnění na trhu práce i ve společnosti.
V rámci 1. a 2. monitorovacího období bylo do této KA zařazeno celkem 21 účastníků projektu (v 1. monitorovacím období 12 účastníků a ve 2. monitorovacím období 9 účastníků), kteří získali podporu.
» KA 6 - Individuální pracovní a pracovně-právní poradenství pokračovalo i v tomto monitorovacím období a bylo zajištěno Pracovním konzultantem a Právníkem ve spolupráci s Odborným garantem. V tomto monitorovacím období bylo do této KA zařazeno dalších 8 účastníků projektu, u kterých byla indikována individuální potřeba podpory, např. samostatné vyhledávání pracovních nabídek regionálních i vzdálenějších zaměstnavatelů prostřednictvím webových portálů, sociálních platforem, orientace a vyhledávání na portálu MPSV, dále na vývěskách Úřadu práce ČR - Kontaktního pracoviště Louny, prostřednictví bilbordů atp. Jednou z nejčastějších podpor v rámci této KA byla u zapojených účastníků projektu příprava na osobní pohovor se zaměstnavatelem, spojená s orientací v současných potřebách aktuálního trhu práce, příprava na samostatné hledání zaměstnání, získání dovedností pro hájení svých práv v oblasti pracovně-právních vztahů, pochopení důsledků porušení pracovních povinností ze strany zaměstnance či zaměstnavatele atp.
V rámci 1. a 2. monitorovacího období bylo do této KA zařazeno celkem 19 účastníků projektu (v 1. monitorovacím období 11 účastníků a ve 2. monitorovacím období 8 účastníků), kteří získali podporu.
» KA 7 - Psychosociální podpora pro odstraňování a zmírňování bariér v osobním a rodinném životě, mající vliv na uplatnění na TP pokračovala i v tomto monitorovacím období a byla zajištěna Dluhovými poradci, Poradcem pro cílovou skupinu a Právníkem. V tomto monitorovacím období bylo do této KA zařazeno dalších 24 účastníků projektu, u kterých byla indikována individuální potřeba podpory, např. naučit se, na jaké úřady, případně na jaká oddělení těchto úřadů se obracet v případě potřeby a jak postupovat na konkrétních úředních jednáních; účastníkům projektu je poskytována pomoc s vytištěním, případně s vyplněním potřebných formulářů pro tato jednání, podpora k udržení bydlení z důvodu dlužného nájemného, odvrácení hrozby ztráty bydlení, jak a kde si zmapovat své závazky a kde získat potřebné dokumenty, jak si sestavit rodinný rozpočet a jak hospodařit se svými financemi a byli podpořeni v získání základního přehledu o právních normách v oblasti výživného, bydlení, smluvních vztahů a pracovního práva ke zlepšení orientace pro hájení vlastních práv atp.
V rámci 1. a 2. monitorovacího období bylo do této KA zařazeno celkem 28 účastníků projektu (v 1. monitorovacím období 4 účastníci a ve 2. monitorovacím období 24 účastníků), kteří získali podporu.
» V tomto monitorovacím obdobní bylo podpořeno 58 osob, které získaly podporu v rámci KA 2 - KA 7 přímou podporu v celkovém rozsahu 360,50 hodin. Za 1. a 2. monitorovací období bylo podpořeno 76 účastníků projektu, kteří získali podporu v rámci KA 2 - KA 7 přímou podporu v celkovém rozsahu 595,25 hodin.
» Byla aktualizována webové stránka projektu.
» 2. monitorovací období bylo ukončeno k 30.04.2024 a do 30.05.2024 bude MPSV předložena 2. Zpráva o realizaci projektu spolu se Žádostí o platbu. V průběhu sledovaného období se nevyskytly žádné problémy, které by měly vliv na realizaci projektu.
1. Monitorovací období od 01. 05. 2023 do 31. 10. 2023
-
Realizace projektu byla zahájena dne 01.05.2023 a projekt bude realizován po dobu 36 měsíců, tj. do 30.04.2026. Projekt bude realizován bez partnera. Spolupracujícími organizacemi jsou Úřad práce ČR, Kontaktní pracoviště Louny a Služby města Postoloprty, s.r.o.
-
Dne 28.04.2023 byla mezi příjemcem finanční podpory a společností Služby města Postoloprty uzavřena Smlouva o podnájmu prostor sloužícího k podnikání.
-
V květnu 2023 bylo v Ubytovacím zařízení města Postoloprty, na adrese Palackého 592, 439 42 Postoloprty zprovozněno Poradenské místo pro cílovou skupinu.
-
Byla vytvořena webová stránka projektu na www.nadeje-m.cz - záložka Projekt Bez dluhů se žije a pracuje lépe, která bude pravidelně v průběhu realizace projektu aktualizována.
-
Byla vytvořena Anotace projektu
-
Byl vytvořen Povinný plakát o projektu ve formátu A3
-
Byl zpracován Informační leták pro cílovou skupinu k návštěvě Poradenského místa v Postoloprtech (Palackého 592, 439 42 Postoloprty).
-
Popis projektu je uveřejněn na https://www.esfcr.cz/projekty-opz-plus s odkazem na https://www.dotaceeu.cz/cs/statistiky-a-analyzy/seznam-operaci-(prijemcu) - viz Archiv Seznamu operací 2021 - 2027.
-
V červenci 2023 byl ve Zpravodaji města Postoloprty uvřejněn 1. článek o projektu.
-
KA 1 - Oslovení a výběr cílových skupin pro vstup do projektu byla zahájena v květnu 2023 a je zajištěna Poradcem pro cílovou skupinu, Dluhovými poradci a Odborným garantem. V daném monitorovacím období bylo ke vstupu do projektu osloveno celkem 83 osob; z tohoto počtu se do projektu rozhodlo vstoupiit celkem 42 zástupců cílové skupiny, se kterými byl proveden se kterými byl proveden motivačně-informační pohovor, byli podrobně informováni o aktivitách projektu, byl jim předán informační leták, byly projednány možnosti zapojení se do projektu, zodpovězeny dotazy, sepsán Písemný záznam k zapojení do projektu a byli zařazeni do KA 2 k uzavření projektové dokumentace a k realizaci dalších KA projektu.
-
KA 2 - Aktivizace a zapojení cílových skupin do projektu byla zahájena v květnu 2023 a je zajištěna Poradcem pro cílovou skupinu, Dluhovými poradci a Odborným garantem. Pro realizaci všech klíčových aktivit projektu bylo v 05/2023 otevřeno Poradenské místo (PM) v budově Ubytovacího zařízení města Postoloprty, na adrese Palackého 592, 439 42 Postoloprty, a to na základě uzavřené Smlouvy o podnájmu prostoru sloužícího k podnikání mezi příjemcem finanční podpory a společností Služby města Postoloprty, s.r.o., s provozní dobou pondělí od 10:30 do 16:30 hodin, úterý od 8:30 do 16:00 hodin - telefonické, emailové a on-line poradenství, středa od 8:00 do16:00 hodin, doprovody a asistence CS nebo pro objednané účastníky, čtvrtek od 8:00 do 14:30 hodin a pátek od 8:30 do14:00 hodin - telefonické, emailové a on-line poradenství nebo v jiný čas po předchozí dohodě účastníka s pracovníky PM. V tomto monitorovacím období vstoupilo do projektu 42 zástupců cílové skupiny, se kterými byla uzavřena relevantní projektová dokumentace (Dohoda o vstupu do projektu, GDPR, Monitorovací list podpořené osoby - MLPO) a každému účastníkovi projektu byla založena osobní složka.
-
KA 3 - Individuální protidluhové a právní poradenství (IPPP) bylo zahájeno v květnu 2023 a je zajištěno Dluhovými poradci ve spolupráci s Odborným garantem a Právníkem . Do této KA bylo v tomto monitorovacím období zařazeno 28 účastníků projektu, z toho: 20 účastníků projektu začalo zvyšovat povědomí o vlastní míře předluženosti či zadluženosti, u 10 účastníků projektu byly zahájeny kroky k mapování jejich dluhové situace, 9 účastníků projektu se podařilo zaktivizovat ke správné komunikaci s věřiteli, k řešení splátkového kalendáře a stanovení měsíčních splátek za účelem snížení zadlužování a odklonu případného soudního a exekučního řízení, u 3 účastníků projektu se podařilo započít se splácením pohledávek, a to díky vytvoření měsíčního rozpočtu - sledování hospodaření a následnou prací s rodinným rozpočtem, stabilizací finanční situace včetně nastavení optimální výše měsíčních splátek, 16 účastníků projektu bylo podpořeno dluhovým a právním poradenstvím a 3 účastníkům projektu byla poskytnuta podpora formou doprovodů na „úřední jednání“ za účelem mapování jejich zadluženosti.
-
KA 4 - Insolvence a provázení při jejím plnění byla zahájena v květnu 2023 a je zajištěna Dluhovými poradci se spolupráci s Odborným garantem a Právníkem. Do této KA bylo v tomto monitorovacím období zařazeno 12 účastníků projektu, kteří byli informováni o legislativních podmínkách ke vstupu do insolvence, z toho u 8 účastníků projektu (z toho 1x manželé) proběhla konzultace k jejich vstupu do insolvence či k provázení v jejím plnění. Po zmapování zadluženosti a kompletaci všech potřebných dokumentů došlo k podání 3 kusů Návrhů na povolení oddlužení příjemcem finanční podpory ke Krajskému soudu v Ústí nad Labem, které byly úspěšně podány a účastníkům projektu bylo povoleno oddlužení. Vzhledem k délce schvalovacího procesu nebyly v tomto monitorovacím období Krajským soudem v Ústí nad Labem schváleny. U dalších 4 účastníků projektu budou po zkompletování všech potřebných dokumentů podány Návrhy na povolení oddlužení v dalším monitorovacím období. Další 4 účastníci projektu vstoupili do této KA s již probíhajícími insolvenčními řízeními (dřívější podání Návrhu na povolení oddlužení jiným subjektem) či s problémy během plnění insolvence a mají zájem o provázení během insolvence.
-
KA 5 - Motivace a zvyšování/obnova kompetencí a dovedností nezbytných pro uplatnění na trhu práce a ve společnosti byla zahájena v květnu 2023 a je zajištěna Poradcem pro cílovou skupiny ve spolupráci s Odborným garantem. V tomto monitorovacím období bylo do této KA zařazeno celkem 12 účastníků projektu, u kterých byla indikována individuální potřeba podpory, např. posilování schopnosti samostatného plánování a prioritizace osobních cílů účastníka projektu, spojená s denním režimem uspokojování vlastních potřeb před povinnostmi, mající vliv na jejich celkovou životní situaci. S účastníky projektu proběhl opakovaně nácvik komunikačních dovedností při telefonickém kontaktování zaměstnavatele na konkrétní pracovní nabídku, došlo ke zvvýšení kompetencí a dovedností spojených obsluhou PC za účelem odpovědí na pracovní nabídku, naučili se pracovat s emailovou schránkou a ovládat sociální platformy s cílem motivace umístit se na trh práce a začlenit do společnosti. Účastníci projektu jsou pravidelně motivováni řešit problémy v oblasti za/předluženosti, k návratu do dalšího vzdělávání (rekvalifikaci), jakožto významného faktoru limitujícího jejich uplatnění na trhu práce i ve společnosti.
-
KA 6 - Individuální pracovní a pracovně-právní poradenství byla zahájena a je zajištěna Pracovním konzultantem a Právníkem ve spolupráci s Odborným garantem. V tomto monitorovacím období bylo do této KA zařazeno celkem 11 účastníků projektu, u kterých byla indikována individuální potřeba podpory, např. samostatné vyhledávání pracovních nabídek regionálních i vzdálenějších zaměstnavatelů prostřednictvím webových portálů, sociálních platforem, orientace a vyhledávání na portálu MPSV, dále na vývěskách Úřadu práce ČR - Kontaktního pracoviště Louny, prostřednictví bilbordů atp. Jednou z nejčastějších podpor v rámci této KA byla u zapojených účastníků projektu příprava na osobní pohovor se zaměstnavatelem, spojená s orientací v současných potřebách aktuálního trhu práce, příprava na samostatné hledání zaměstnání, získání dovedností pro hájení svých práv v oblasti pracovně-právních vztahů, pochopení důsledků porušení pracovních povinností ze strany zaměstnance či zaměstnavatele atp.
-
KA 7 - Psychosociální podpora pro odstraňování a zmírňování bariér v osobním a rodinném životě, mající vliv na uplatnění na TP byla zahájena v květnu 2023 a je zajištěna Dluhovými poradci, Poradcem pro cílovou skupinu a Právníkem. V tomto monitorovacím období byli do této KA zařazeni celkem 4 účastníci projektu, u kterých byla indikována individuální potřeba podpory, např. naučit se, na jaké úřady, případně na jaká oddělení těchto úřadů se obracet v případě potřeby a jak postupovat na konkrétních úředních jednáních; účastníkům projektu je poskytována pomoc s vytištěním, případně s vyplněním potřebných formulářů pro tato jednání, podpora k udržení bydlení z důvodu dlužného nájemného, odvrácení hrozby ztráty bydlení, jak a kde si zmapovat své závazky a kde získat potřebné dokumenty, jak si sestavit rodinný rozpočet a jak hospodařit se svými financemi a byli podpořeni v získání základního přehledu o právních normách v oblasti výživného, bydlení, smluvních vztahů a pracovního práva ke zlepšení orientace pro hájení vlastních práv atp.
-
V tomto monitorovacím obdobní bylo podpořeno 42 osob, které v 1. monitorovacím období získaly podporu v rámci KA 2 - KA 7 přímou podporu v celkovém rozsahu 234,75 hodin. Všech 42 účastníků projektu získalo podporu nižší než 40 hodin/1 účastník.
-
1. monitorovací období bylo ukončeno k 31.10.2023 a do 30.11..2023 bude MPSV předložena 1. Zpráva o realizaci projektu spolu se Žádostí o platbu. V průběhu sledovaného období se nevyskytly žádné problémy, které by měly vliv na realizaci projektu.